KARBOKSYTERAPIA

Największy przełom w kosmetologii i medycynie estetycznej

Redukcja rozstępów do 97 %

Warto przeczytać: Wpływ zabiegu karboksyterapii na redukcję rozstępów w okolicy brzucha-opis przypadku : http://www.radoslawspiewak.net/2017-01.pdf

Definicja rozstępów

Rozstępy to „mechaniczne uszkodzenia sieci kolagenowo-elastynowej skóry powstające zazwyczaj w wyniku jej gwałtownego rozciągnięcia. Z zewnątrz są widoczne jako pasma ścieniałej pomarszczonej skóry, przypominającej blizny. Początkowo maj barwę czerwono-fioletową, z czasem ulegają rozjaśnieniu i stają się mniej widoczne”[1]. W miejscach pojawiania się rozstępów na skórze nie ma owłosienia i gruczołów łojowych i potowych.

Etapy rozwojów rozstępów

Są dwa etapy rozwoju rozstępów:

1. etap zapalny
  2. etap zanikowy

Podczas pierwszego etapu dochodzi w skórze do procesu zapalnego wtedy rozstępy dostają koloru czerwono-fioletowego. Są lekko wypukłe. Etap zapalny trwa ok. 3 miesięcy. Z kolei w etapie zanikowym rozstępy przybierają kolor jaśniejszy i stają się wtedy mniej widoczne.

Przyczyny powstawania rozstępów

Przyczyny pojawiania się rozstępów dzielimy na dwie grupy:

1. w stanach chorobowych
  2. w stanach fizjologicznych

Do pierwszej grupy zaliczamy np. długotrwałe, ogólne lub miejscowe przyjmowanie sterydoterapii, schorzeniach endokrynologicznych (choroba Cushinga), otyłości i nadwagi, nadmiernego odchudzania (dieta niskokaloryczna).

Do drugiej grupy zaliczamy: nagły przyrost tkanki mięśniowej i tłuszczowej, menopauza, ciąża, okres dojrzewania szybki wzrost.

Podstawowym czynnikiem pojawiania się rozstępów są predyspozycje genetyczne. Największe predyspozycje mają kobiety o jasnej, delikatnej karnacji, gdyż ich skóra jest miękka i cienka, a włókna kolagenowe mają rzadsze utkanie.

Opracowane na podstawie:

1. Kaniewska M., Podstawy anatomiczno-dermatologiczne w kosmetyce. WSiP, Warszawa 2013 .
  2. Łątka I. Etiopatogeneza, obraz kliniczny oraz charakterystyka wybranych metod likwidacji rozstępów.

<<wróć