15 sierpnia, 2018

IPL

IPL FORMA SYSTEM LIGHT

IPL (Intense Pulsed Light) to izraelskiej produkcji urządzenie klasy PREMIUM, którego skuteczność
i bezpieczeństwo potwierdza certyfikat FDA

Zastosowanie

• usuwanie rumienia
  • odmładzanie skóry
  • rozjaśnianie przebarwień

Leczenie zmian naczyniowych i pigmentacyjnych oparte jest na metodzie selektywnej fototermolizy. Celem działania światła jest melanina w przebarwieniach
i hemoglobina obecna w skórnych naczyniach krwionośnych. System IPL ujednolica kolor skóry, pobudza syntezę kolagenu i elastyny, dzięki czemu uzyskujemy efekt odmłodzenia

Przeciwwskazania do zabiegu:

• ciąża, laktacja,
  • świeża opalenizna – odstęp 4 tygodnie (samoopalacz, solarium),
  • choroby nowotworowe,
  • operacje w ostatnim czasie,
  • rozrusznik serca,
  • choroby autoimmunologiczne,
  • infekcje bakteryjne, wirusowe, grzybicze,
  • zażywanie leków, ziół światłouczulających,
  • wykonany ostatnio peeling chemiczny lub mechaniczny w obszarze zabiegu (w ciągu ostatniego tygodnia),
  • depilacja woskiem, pensetą lub depilatorem okolicy zabiegowej (3-4 tygodnie),
  • skłonność do powstawania bliznowców, keloidów.

Zalecenia przed zabiegiem

• Skóra w obrębie przeprowadzanego zabiegu nie powinna być uszkodzona czy podrażniona.
  • Aktywne infekcje skóry w miejscu zabiegu (bakteryjne, wirusowe, grzybicze) stanowią przeciwwskazanie do zabiegu.
  • Skóra nie może być opalona. Minimalna przerwa od ekspozycji to 4 tygodnie. Dotyczy to również samoopalaczy – do momentu „zejścia” opalenizny.
  • Kremy lub maści z witaminą A, retinoidami (np. Isotrexin, Differin, Zorac, Retin A i inne), Vit. C i kwasami owocowymi  należy odstawić minimum 2 tygodnie przed zabiegiem.
  • Terapia doustna retinoidami (np. Roaccutane) wymaga półrocznej przerwy przed pierwszym zabiegiem.
  • Leki światlouwrażliwiające  i zioła o takim działaniu (dziurawiec, nagietek, herbata Figura 1, 2) wymagają odstawienia na tydzień przed zabiegiem.

Postępowanie po zabiegu:

• Po zabiegu trzeba unikać dodatkowego przegrzewania i podrażniania skóry.
  • W razie potrzeby okolicę zabiegową należy  smarować preparatami przyspieszającymi  gojenie, np. Alantan, Zinalfat, Cicaplast itp.
  • Preparaty o działaniu złuszczającym można wprowadzać po 2- 4 tygodniach od zabiegu.
  • W przypadku depilacji pach nie powinno się stosować dezodorantów i antyperspirantów przez 1-3 dni, w zależności od podrażnienia.
  • Okolicę poddaną zabiegowi należy chronić przed słońcem (filtr minimum SPF 30) pomiędzy zabiegami.
  • Opalać można się najwcześniej po 2 tygodniach od ostatniego zabiegu.

<<wróć